הודעה לבעלי האתר

תקופת הניסיון הסתיימה, יש ליצור מנוי דרך ממשק ניהול האתר.
האתר נכנס לרשימת המחיקה ויימחק בקרוב
לחץ כאן אם אינך זוכר את כתובת ממשק ניהול האתר שלך.
שביל ישראל עם כלב

תכנון הליכה יומי

*תוכנית הטיול מבוססת על הטיול בשביל ישראל שעשיתי עם הכלב שלי מקיבוץ דן ועד לחוף הבונים בחודש מרץ 2010. כל תוכנית אחרת שתעשו יכולה להיות גם טובה ורלוונטית .
קחו איתכם את ספר שביל ישראל המעודכן ביותר.

*בקרוב תועלה אינפורמציה נוספת לאתר לגבי שאר חלקי המסלול (מעין הוד ועד לאילת).

-יום 1: מקיבוץ דן עד מכללת תל-חי. כ-12 ק"מ, הרבה נחלים עם מים בדרך. אני ישנתי ממערב לחצר תל-חי ,קמפינג בשטח (מעל הוואדי עם הרמזור). הערה: את הקטע בנחל שניר לא עשיתי כי יומיים לפני הטיול היו גשמים כבדים, והליכה בנחל שניר לא היתה אפשרית, בוודאי לא עם כלב.
ניתן למלות מים בחצר תל-חי.
-יום 2: מחצר תל-חי עד למשכנות הרועים כ-13 ק"מ. אני ישנתי קמפינג בשטח בין הבסיס הצבאי של יפתח למשכנות הרועים.
מים ניתן למלות במשכנות הרועים או בבסיס, אם החיילים נחמדים אליכם.
-יום 3: ממשכנות הרועים עד הלול של רמות נפתלי כ-14 ק"מ. בדרך יש לכם את שמורת נחל קדש שקשה למעבר כלבים, ולוקחת כשעה וחצי. ניתן לעקוף אם רוצים. אני עשיתי את הקטע חוויה נחמדה.
אני ישנתי ליד הלול של רמות נפתלי, אבי עובד בלול אירח אותנו יפה, דאג למקלחת, ביצים טריות, ולטעינת טלפונים ומצלמות. ניתן גם למלות מים בלול, ישנו פעמון ליד דלת הכניסה.
-יום 4: מהלול של רמות נפתלי עד לכניסה לחניה של נחל דישון עליון כ-16 ק"מ.
הרבה מים בדרך בנחל דישון. אני ישנתי מעבר לכביש קמפינג בשטח, פינה יפה ושקטה שמי הנחל עוברים בה. מומלץ מאוד.
-יום 5: מנוחה בנחל דישון באותו המקום בו סיימנו את יום 4 והצטיידות עם אוכל לכלב ולנו, ומים שהמשפחה הביאו לנו מהבית.
-יום 6: מנחל דישון עליון עד בית ספר שדה מירון, כ-13 ק"מ. הרבה מים בנחלים בדרך. אנחנו ישנו בתיאום ובתשלום בבית ספר שדה מירון במתחם הקמפינג של בית השביליסט. מקלחות וחשמל במקום, ניתן למלות מים.
-יום 7: מבית ספר שדה מירון עד לחניון נחל עמוד עליון כ-15 ק"מ. יש מים זורמים בנחל עמוד עליון. בסוף היום נדרשת הליכה לחניון נחל עמוד עליון בעליה של כ 1 ק"מ, סטייה קלה מהשביל. הלינה בתשלום, וניתן לקבל במקום מידע לגבי ההליכה בשמורת נחל עמוד. ישנו קיוסק קטן ושרותים, וכמו כן ניתן למלא מים במקום.
-יום 8: מחניון נחל עמוד עליון עד לקיבוץ חוקוק, כ-17 ק"מ. יום הליכה ארוך וקשה, הליכה איטית לאורך קטע של 4 ק"מ בנחל עמוד עליון, והליכה בתוך שיחים גבוהים בנחל עמוד תחתון. מומלץ להתחיל מוקדם. אין מים לשתיה בדרך. הכלב יכול לשתות לארוך 6 הק"מ הראשונים מהנחל ובסופו ליד העמוד המפורסם בנחל עמוד תחתון. אנחנו ישנו בבית ילדים בקיבוץ חוקוק, כנסו למכולת ונסו לשאול על מקומות לינה בקיבוץ. מים ניתן למלות בקיבוץ.
-יום 9: מקיבוץ חוקוק עד לחוף תמר בכינרת, כ-8 ק"מ הליכה. יום קל ורגוע אחרי נחל עמוד. בשעה 12:00 בצהריים כבר היינו בחוף תמר ועשינו חצי יום מנוחה.
הלינה בתשלום בקמפינג על הדשא בחוף. ישנם שירותים ומקלחות, מסעדה, וסופרמרקט במרחק הליכה. ניתן למלות מים בחוף.
-יום 10: מחוף תמר עד למצפה, כ-13 ק"מ. בדרך כמה קטעים קשים לטיפוס ועבירות בשביל הכלב. אנחנו ישנו בשדה ליד מצפה קמפינג בשטח. מים ניתן למלות במצפה.
-יום 11: ממצפה עד לירדנית,אתר "הרוברויי", כ-13 ק"מ. הליכה קלה יחסית, בדרך בריכת "שכשוך" לכלב בעין פוריה. אנחנו ישנו באתר הרוברויי בתיאום מראש. לא דרשו כסף ואירחו אותנו בצורה יפה מאוד. במקום מקלחות קרות מים וחשמל. ניתן למלות מים. מומלץ לנסות את הפאב מסעדה "על הנהר".
-יום 12: יום מנוחה בירדנית אתר הרוברויי, הצטיידות במזון לנו ולכלב שהמשפחה הביאה.
-יום 13: מאתר הרוברויי עד "לחללית שליד מצפה אילות, כ-14 ק"מ. הליכה בעליה קשה אין מים בדרך וגם לא בסוף היום. אנחנו נעזרנו במשפחה שגרה באזור שהביאו לנו מים בסוף היום "לחללית". ניתן גם להמשיך עוד כ-3 ק"מ ולסיים את היום בעין אולם. המים היו באיכות טובה בנביעה אבל לא מומלצים לשתיה ללא טיפול.
-יום 14: מהחללית עד לצומת גזית, כ-15 ק"מ. הליכה קלה יחסית, יש מים זורמים בנחל תבור. אנחנו ישנו במטע זיתים כ-2 ק"מ מזרחית לצומת גזית. ניתן למלות מים בצומת גזית בתחנת הדלק.
-יום 15: מצומת גזית עד לנצרת עלית, כ-15 ק"מ. עליה קשה לתבור (לא לכלב) אבל שאר המסלול יפה ונוח.ישנם כלבים בדואים בדרך תיהיו מוכנים. אנחנו ישנו בפארק שקט בתוך העיר נצרת עלית. ניתן למלות מים בעיר.
-יום 16: מנצרת עלית עד לסוללים, כ-12 ק"מ. ייתכן ותפגשו עם כלבי רועים בדרך, תיהיו מוכנים. אנחנו ישנו אצל משפחה שהכרנו מחברים. ניתן למלות מים ביישוב.
-יום 17: מהסוללים עד לטחנת הנזירים, כ-10 ק"מ. יום קל ורגוע להליכה. אנחנו ישנו על הדשא בקמפינג בטחנת הנזירים. ניתן למלות מים במקום.
-יום 18: מטחנת הנזירים לקיבוץ יגור, כ-14 ק"מ. הליכה קלה יחסית. אנחנו ישנו בקיבוץ יגור על הדשא ליד האורווה בתיאום עם מזכירת הקיבוץ. ניתן למלות מים בקיבוץ. אנחנו הצטיידנו במזון לנו ולכלב שהמשפחה הביאו מהבית.
-יום 19: מקיבוץ יגור לכרמל, כ- 10 ק"מ הליכה. העליה לכרמל לא קשה, במיוחד לא לכלב. אנחנו ישנו בחניון על הדרך המסומנת בשביל ישראל. במקום שרותים ומים.
-יום 20: מחניון בכרמל עד לעין הוד, כ-12 ק"מ הליכה. הליכה קשה לכלב, במיוחד הקטע שיורדים לחניון אורן מערת אצבע. שווה לבדוק מעקף לקטע. אני עשיתי, לא סימפטי לכלב. אנחנו ישנו בפינה שהקים הדי בעין הוד לטובת מטיילי שביל ישראל, מומלץ מאוד. ניתן למלות מים במקום.
-יום 21: יום מנוחה בעין הוד, הלכנו לקניות בסופר המקומי ולפאב של דני עם הבירות הביתיות הנהדרות שלו. כדאי לעשות הפסקה במקום...
-יום 22: מעין הוד עד לחוף הבונים, כ-10 ק"מ. ההליכה היא לא במסלול שביל ישראל. נגמר לנו הזמן של הטיול והחלטנו להעביר יומיים על החוף. הלכנו דרך עתלית ואז מנווה ים עד לחוף הבונים על החוף. ניתן למלות מים בחוף הבונים, וישנם מקלחות עם מים קרים.
-יום 23: הסתלבטות על החוף, שחיה עם הכלב בים ומנוחה. יישנו באותו מקום בחוף הבונים לילה נוסף.
-יום 24: התארגנות בבוקר, ניקיון התיקים ואריזתם. בצהריים אח שלי בא לאסוף אותנו חזרה הביתה. מקלחת, אוכל טוב, ומלא חוויות וסיפורים על הטיול...